cheerios اخبار امنیت ممنوع احمدی نژاد

cheerios: اخبار امنیت ممنوع احمدی نژاد ریاست جمهوری اخبار سیاسی و اجتماعی

خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

توجه: در صورتی که فایل دارای ایراد است یا حقوق نویسنده رعایت نشده با ما تماس بگیرید

گت بلاگز اخبار فرهنگی و هنری «شهرزاد دوم» چگونه سقوط کرد؟

فصل دوم از پروژه جالب شهرزاد حالا دیگر به یک سوم نهایی اش رسیده هست. یازدهمین قسمت از این فصل که علی رغم فصل اول که بیش از سی قسمت داشت، تنها 15 قسمت دارد، در ب

«شهرزاد دوم» چگونه سقوط کرد؟

«شهرزاد دوم» چگونه سقوط کرد؟

عبارات مهم : سریال

فصل دوم از پروژه جالب شهرزاد حالا دیگر به یک سوم نهایی اش رسیده هست. یازدهمین قسمت از این فصل که علی رغم فصل اول که بیش از سی قسمت داشت، تنها 15 قسمت دارد، در بازار عرضه محصولات شبکه نمایش خانگی توزیع شده است است.

روزنامه تماشاگران امروز، فصل دوم از پروژه جالب شهرزاد حالا دیگر به یک سوم نهایی اش رسیده هست. یازدهمین قسمت از این فصل که علی رغم فصل اول که بیش از سی قسمت داشت، تنها 15 قسمت دارد، در بازار عرضه محصولات شبکه نمایش خانگی توزیع شده است هست. حالا دیگر خرده داستان های سریال اگرچه تقریبا بی جان اند ولی به نیمه رسیده اند.

شیرین دیوان سالار از مخمصه ای بزرگ نجات پیدا کرده است و زوج شهرزاد و فرهاد به همراه خانواده هایشان در مخمصه بزرگی گرفتار شده است اند که قباد برایشان تدارک دیده هست. قباد هم حالا دیگر به توافقاتی با دشمن مهم اش رسیده و باید دید در ادامه داستان، این توافق چه بلاهایی بر سر ثروت دیوان سالار خواهدآورد و جهت دیگر کاراکترهای داستان «شهرزاد» چه اتفاقاتی رقم خواهدخورد.

«شهرزاد دوم» چگونه سقوط کرد؟

«شهرزاد 2» ولی علی رغم فصل اول و به رغم پروپاگاندای تبلیغاتی فراوانی که تیم روابط عمومی برایش راه انداخته اند، نتوانسته به اندازه فصل اول موفق باشد و به مخاطبانش اضافه کند. کسانی که این روزها مشتری ثابت شهرزاد هستند تقریبا همان ها هستند که فصل اول را تمام و کمال دیده اند و حالا جهت دانستن ادامه داستان کاراکترهای این سریال کنجکاو هستند. داستانی که حالا دیگر جذابیت فصل اول را ندارد و از یک باعشق صرف جالب به یک داستان معمایی- جنایی تبدیل شده است که البته خروجی سریال هم نوع ضعیفی از این ژانر، یعنی معمایی- جنایی هست. شخصیت های کم شده است از فصل اول جای خالی ارزش حسابی احساس می شود و شخصیت های اضافه شده است به سریال حتی به پای جذابیت شخصیت های فصل اول هم نرسیده اند.

فصل دوم از پروژه جالب شهرزاد حالا دیگر به یک سوم نهایی اش رسیده هست. یازدهمین قسمت از این فصل که علی رغم فصل اول که بیش از سی قسمت داشت، تنها 15 قسمت دارد، در ب

حالا دیگر مثل فصل اول هر جا که می روی صحبت از قسمت تازه شهرزاد یا اشتیاق جهت قسمت بعدش نیست. چیزی که باقی مانده تنها همان ارضای حس کنجکاوی است جهت اینکه مخاطب ادامه آینده کاراکترهای محبوبش را ببیند. ولی آیا «شهرزاد 2» نتوانست مانند «شهرزاد 1» موفق باشد؟ راجع به دلایل این اتفاق با حامد عنقا گفت و گو کرده ایم؛ فیلمنامه نویس سریال «قلب یخی» که در فصل اول باعشق ای موفق بود ولی فصل دوم و سوم آن نگرفت و در نهایت قصه به آخر نرسیده و اصطلاحا روی هوا رها شد. عنقا گرچه ابتدا علاقه ای ندارد راجع به «شهرزاد» مصاحبه کند ولی در ادامه نکاتی را می گوید که کم و بیش به ذهن مخاطبان این سریال هم رسیده است.

می خواهیم راجع به «شهرزاد» با شما مصاحبه ای داشته باشیم…

«شهرزاد دوم» چگونه سقوط کرد؟

درباره «شهرزاد» نه، صحبت نمی کنم!

سوالمان راجع به کارهایی است که فصل دوم و سوم آنها ساخته می شوند ولی جذابیت فصل اول را ندارند. شما در «قلب یخی» تجربه اش را داشتید؛ جهت همین با شما تماس گرفتیم.

فصل دوم از پروژه جالب شهرزاد حالا دیگر به یک سوم نهایی اش رسیده هست. یازدهمین قسمت از این فصل که علی رغم فصل اول که بیش از سی قسمت داشت، تنها 15 قسمت دارد، در ب

مشکل این است که وقت ما برعکس بود. فروش ما در فصل دوم از فصل اول خیلی زیاد بود. تجربه فصل سوم خیلی ناموفق بود. دوره ای که سامان آن را ساخت، شکست کامل بود.

درباره فصل دوم «قلب یخی» هم می گفتند جنایی شده است و از حالت باعشق درآمده هست. آیا این اتفاق می افتد؟

«شهرزاد دوم» چگونه سقوط کرد؟

من «شهرزاد» را ندیده ام. ولی در رابطه با این عنوان چند توصیه وجود دارد. در «قلب یخی» ما از اول فقط به همین دو فصل فکر کرده بودیم ولی مسائلی برایمان پیش آمد که بین مراحل ساخت این دو فصل فاصله افتاد؛ حسین لطیفی به خارج از کشور رفت تا فیلم دیگری بسازد. اینها همه دست به دست هم داد تا گروه از آن انسجامی که داشت فاصله بگیرد. ولی راجع به «شهرزاد» من فکر می کنم یکسری از عوامل موفقیت در فصل اول، باعث خسارت در فصل دوم شدند. فروش موفق، باعث می شود سرمایه گذاران کمتر ریسک کنند. این باعث می شود ایده های تازه را در کار نیاورند.

اتفاق دیگری که موقع موفق شدن یک کار رخ می دهد این است که درست تحلیل نمی کنیم که جهت چه موفق شده است ایم. گاهی فکر می کنیم به خاطر قصه باعشق این اتفاق افتاده یا به خاطر بازیگرهای نقش یک و دو و… بعضی از عوامل را ندیده می گیریم و فکر می کنیم اگر تنها همان عواملی که به زعم ما باعث موفقیت شده است را در نظر بگیریم و توسعه بدهیم به موفقیت بیشتری می رسیم. اینها همه با هم یک نتیجه می دهد.

من فکر می کنم در موفقیت فصل یک قدرت علی نصیریان به عنوان یک «پدرخوانده» خیلی موثر بود. جذابیتی که خود کاراکتر «شهرزاد» می توانست ایجاد کند و تقابلی که وجود داشت خیلی موثر بود. تفاوت علی نصیریان با نقش منفی هایی که در این فصل حضور دارند این است که نصیریان بُعد انسانی اش را همچنان داشت. من فکر می کنم خیلی از این عوامل موثر بوده. این را هم در نظر بگیریم حواشی ای که در این چند ماه اخیر، از ماجرای بازداشت سرمایه گذارهایش گرفته تا دعوایی که بین دو سرمایه گذار به وجود آمد تا موجی که در اینترنت برایش به راه افتاد که پول این سرمایه از کجا تامین می شود و آیا ربطی به ماجرای اختلاس صندوق دارد یا ندارد و بعد هم خبرهایی که راجع به دستمزدهای بازیگرانش درز کرد، همه اینها باعث شد صداقت و حس عشقی که در فصل اول، مخاطب از حاشیه سریال «شهرزاد» دریافت می کرد، در فصل دوم دریافت نکند. جهت همین من مثل خیلی ها اعتقاد نیستم فیلمنامه انسجام ندارد یا کاراکترهایی که وارد ماجرا شده است اند با تماشاگر ارتباط برقرار نکرده اند و عواملی از این دست در موفقیت یا عدم موفقیت این سریال تاثیر داشته اند.

خود فیلمنامه هم چند پاره است و به نظر می رسد تمرکزی که در فصل اول وجود داشت در کارگردانی این فصل وجود ندارد. حتی در این فصل موزیک های چاوشی هم مورد استقبال مخاطبان قرار نگرفت.

شاید به این علت باشد که انگیزه ها هم آن انگیزه ها نبوده. در فصل یک وظیفه خیلی معلوم تر بود. یک مثلثی داشتی، مصطفی زمانی، شهاب و ترانه و یک بزرگ آقایی بود که تصمیم می گرفت بشود یا نشود. همه چیز خطی بود. اینجا اتفاقات خیلی پیچیده تر شده؛ آدم های موثر، قصه های عرفی، ارجاعات تاریخی و… من نمی دانم جهت تماشاگران فصل یک چقدر مهم بود که این روایت به عنوان نمونه همزمان با 28 مرداد رخ می داد. من فکر نمی کنم تماشاگر عام خیلی درگیر این عنوان بود ولی در فصل دوم این ارجاعات خیلی زیاد شده. شاید منِ تماشاگر عام که قبلا بی واسطه یک قصه عشقی می دیدم امروز خودم را درگیر هزار تا عنوان دیگر می دیدم.

با همه اینها، شاید فیلمنامه «شهرزاد 2» به جهت تکنیک های فیلمنامه نویسی و دیالوگ ها و شخصیت پردازی نسبت به فصل یک خیلی پخته تر باشد ولی لزوما «آنِ» مورد نیاز را ندارد. عالی ترین فیلمنامه تاریخی سینمایی که همه از آن یاد می کنند فیلمنامه «کازابلانکا» است که تقریبا یکی از پراشکال ترین فیلمنامه ها به جهت فیلمنامه نویسی است.

می خواهند فصل سوم را هم بسازند.

این هم یک بازی رسانه ای است که خودتان بهتر می دانید. شاید الان چون احساس کرده اند بازار سریال خیلی موفق نیست این فصل را همین جا تمام کنند و با یک کمپین مجدد بقیه اش را به عنوان فصل سوم بسازند. کسی فکر نمی کرد سر پانزده قسمت بخواهند تمامش کنند.

مثل کارهای مهران مدیری که هنگامی که بازتاب ها را می دید، از قسمت چهار و پنج به بعد یکباره فیلمنامه را عوض کردن می داد.

به هر حال هیچ بعید نیست، ولی لزوما جنس این کار این طور نیست که براساس فیدبک ها بتوانند فیلمنامه را عوض کنند. تو هنگامی که می خواهی قسمت اول فصل سه را بخری، براساس جمع بندی از قسمت های قبلی که دیده ای این کار را می کنی. بعد به طور منطقی اگر نیت این باشد که براساس بازخوردها فیلمنامه را عوض کردن بدهند، مخاطب از دست رفته برنمی گردد.

فصل سوم؛ روایت شهرزادی ها بعد از انقلاب

ساخت سومین فصل از شهرزاد شروع شده است هست. این را هفته پیش رامین ناصرنصیر در صفحه شخصی اینستاگرامش نوشت. فصلی که یکی از سایت های سینمایی راجع به آن نوشت که روایت کاراکترهای شهرزاد را در سال های بعد نشان می دهد و حسن فتحی با فاصله ای حدودا 20 ساله، کاراکترهایش را از دهه سی بیرون می کشد و داستان آنها را در دهه 50 و بحبوحه انقلاب نمایش می دهد. اتفاقی که شاید قبل تر، در بعضی از سریال های تلویزیونی دیده باشیم که البته تجارب موفقی هم نبوده اند.

یکی از نزدیکان پروژه ولی می گوید پیش تر حسن فتحی از علاقه به ساخت فصل سوم و روایت داستان در سال های ابتدایی خواهیم دید که انقلاب شده است و اگر فتحی با همین فرمان پیش برود، انقلاب فرهنگی و رخدادهای مهم سیاسی- فرهنگی دیگری را هم در خلال داستان خواهیم دید. البته اگر حسن فتحی بخواهد این اتفاق رقم بخورد قطعا باید فکری جهت موضوعی مثل گریم و البته تغییرات فراوان در صحنه هم کرده باشد. سریال های قبلی که یکباره فاصله ای تاریخی را طی کردند و وقت روایتشان عوض کردن کرد، از مسئله گریم ضربه زیادی خوردند و پیرشدن انتزاعی شخصیت هایشان خیلی به دل مخاطب ننشست.

واژه های کلیدی: سریال | داستان | داستان | موفقیت | شهرزاد 2 | فیلمنامه | اخبار فرهنگی و هنری

«شهرزاد دوم» چگونه سقوط کرد؟

«شهرزاد دوم» چگونه سقوط کرد؟


دانلود


دانلود فایل ها

نویسنده : getblogs

کتاب زبان اصلی J.R.R

دانلود کتاب لاتین

خرید کتاب لاتین

خرید مانگا

خرید کتاب از گوگل بوکز

دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز

دانلود رایگان کتاب از آمازون

دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز

کتاب روانشناسی به انگلیسی

کتاب زبان اصلی

کتاب خارجی

رفتن به نوار ابزار