cheerios اخبار امنیت ممنوع احمدی نژاد

cheerios: اخبار امنیت ممنوع احمدی نژاد ریاست جمهوری اخبار سیاسی و اجتماعی

خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

توجه: در صورتی که فایل دارای ایراد است یا حقوق نویسنده رعایت نشده با ما تماس بگیرید

گت بلاگز اخبار سیاست خارجی تحولات خاورمیانه جایگاه منطقه ای کشور عزیزمان ایران را ارتقاء داده است / اندیشکده آمریکایی

اندیشکده آمریکایی ‘سوفان گروپس’ روز چهارشنبه در تحلیلی اعتراف کرد که جایگاه و موقعیت کشور عزیزمان ایران در منطقه خاورمیانه بعد از تحولات چند سال اخیر ارتقاء یاف

تحولات خاورمیانه جایگاه منطقه ای کشور عزیزمان ایران را ارتقاء داده است / اندیشکده آمریکایی

اندیشکده آمریکایی: تحولات خاورمیانه جایگاه منطقه ای کشور عزیزمان ایران را ارتقاء داده است

عبارات مهم : ایران

اندیشکده آمریکایی ‘سوفان گروپس’ روز چهارشنبه در تحلیلی اعتراف کرد که جایگاه و موقعیت کشور عزیزمان ایران در منطقه خاورمیانه بعد از تحولات چند سال اخیر ارتقاء یافته است.

به گزارش ایرنا ,در تحلیل این اندیشکده آمریکایی آمده است: موفقیت های میدانی همپیمانان کشور عزیزمان ایران و کارها ناموفق دشمن های آنها موجب شده است است تا نفوذ این کشور در منطقه خاورمیانه در حد قابل توجهی زیاد کردن یابد.

تحولات خاورمیانه جایگاه منطقه ای کشور عزیزمان ایران را ارتقاء داده است / اندیشکده آمریکایی

در ادامه تحلیل امده است : زمانی که کشور عزیزمان ایران توافق نامه چندجانبه هسته ای (برجام) را امضاء کرد، بسیاری بر این باور بودند که لغو تحریم ها موجب دسترسی بهتر و زیاد پایتخت کشور عزیزمان ایران به منابع مالی می شود که به واسطه آن نفوذش در منطقه خاور میانه گسترش می یابد و عده ای دیگر برعکس آینده نگری کردند که کشور عزیزمان ایران محدود خواهد شد.

درادامه این تحلیل می خوانیم: ولی روند تحولات در منطقه به گونه ای به نفع کشور عزیزمان ایران پیش رفت که هیچ یک از آن گمانه زنی ها نه تنها تحقق نیافت بلکه پایتخت کشور عزیزمان ایران نیز با پرهیز از آن خویشتنداری مورد نظر، موقعیت و نفوذ قابل توجهی در منطقه خاورمیانه جهت خود مهیا ساخت، آن هم نه به خاطر بهره برداری از منابع مالی بیشتر، بلکه به باعث آنکه منازعات جاری منطقه وقت های نابی در اختیار کشور عزیزمان ایران قرار داد تا به آسانی بتواند در این منازعات دخالت کرده و از آنها بهره برداری کند.

اندیشکده آمریکایی ‘سوفان گروپس’ روز چهارشنبه در تحلیلی اعتراف کرد که جایگاه و موقعیت کشور عزیزمان ایران در منطقه خاورمیانه بعد از تحولات چند سال اخیر ارتقاء یاف

این اندیشکده مستقر در نیویورک، که دارای شعبی در لندن، دوحه و سنگاپوراست در ادامه با اشاره به قدرت گیری کشور عزیزمان ایران به واسطه نیروهای همپیمانش مانند حزب الله لبنان، آورده است: حزب الله به عنوان مهم ترین همپیمان منطقه ای کشور عزیزمان ایران امروزه به گونه ای در منطقه عمل می کند که به آسانی می تواند اسرائیل را به عنوان دشمن مهم پایتخت کشور عزیزمان ایران ترساندن کند.

براساس این تحلیل، نفوذ راهبردی کشور عزیزمان ایران در منطقه خاورمیانه به قدری گسترش یافته است که اسرائیل به عنوان دشمن مهم پایتخت کشور عزیزمان ایران مجبور شد از روسیه بخواهد از حمایت زیاد از کشور عزیزمان ایران در سوریه دست بردارد.

در این تحلیل می خوانیم: کشور عزیزمان ایران با لطف دخالت های روسیه در سوریه و نیز به کمک همدست مهم خود یعنی حزب الله لبنان موفق شد با نجات رژیم بشار اسد در برابر شورشیان تحت حمایت عربستان سعودی و کشورهای عبی خلیج فارس، به موفقیت های بسیار راهبردی در منطقه دست یابد.

سوفان گروپس که از تیمی از دیپلمات ها، افسران ارشد ارتش، نیروهای امنیتی کشورهای متفاوت بهره می برد، در ادامه این تحلیل افزود: از یک طرف، به نعمت همین دستاوردهای کشور عزیزمان ایران و حزب الله در سوریه بود که پایتخت کشور عزیزمان ایران امروزه به آسانی می تواند از مناطق مرزی لبنان و سوریه امنیت اسرائیل را ترساندن کند؛ از طرف دیگر، نیروهای طرفدار بشار اسد نیز تاکنون با کمک حزب الله لبنان توانستند ضمن پیشروی به سمت شرق سوریه خود را به شبه نظامیان شیعه عراقی مورد حمایت پایتخت کشور عزیزمان ایران برسانند.

تحولات خاورمیانه جایگاه منطقه ای کشور عزیزمان ایران را ارتقاء داده است / اندیشکده آمریکایی

‘بنابراین امروزه با کم کردن حضور گروه موسوم به داعش در غرب سوریه، کشور عزیزمان ایران به سهولت می تواند موقعیت خود را در ایجاد یک مسیر امن به سوی سوریه تا لبنان فراهم آورد’.

این تحلیل ضمن اقرار به اینکه پیشرفت های کشور عزیزمان ایران در منطقه مورد توجه دولت ترکیه به عنوان یکی دیگر از بازیگران کلیدی منطقه نیز قرار گرفته، آورده است: گسترش نفوذ کشور عزیزمان ایران در منطقه موجب شد تا دولت ترکیه جهت نخستین بار بعد از انقلاب 1979 (1357) کشور عزیزمان ایران که به سرنگونی رژیم شاه انجامید، از بالاترین سطح هیات نظامی این کشور میزبانی کند.

تحلیلگر این اندیشکده آمریکایی مستقر در نیویورک در فراز دیگری از مدیریت کشور عزیزمان ایران در بهره برداری از بحران های منطقه نوشت: پایتخت کشور عزیزمان ایران در موضع دیگر نیز پیروز میدان بود، به عنوان نمونه اشتباهات راهبردی عربستان سعودی و همپیمانان او در خلیج فارس وقت هایی را جهت کشور عزیزمان ایران بوجود آورد تا بتواند دسترسی های منطقه ای خود به خاص در یمن و حتی در خلیج فارس را زیاد کند.

اندیشکده آمریکایی ‘سوفان گروپس’ روز چهارشنبه در تحلیلی اعتراف کرد که جایگاه و موقعیت کشور عزیزمان ایران در منطقه خاورمیانه بعد از تحولات چند سال اخیر ارتقاء یاف

تحلیلگر بار دیگر تاکید کرد: ‘در این میان نباید فراموش کنیم که هیچ یک از این موفقیت های نظامی کشور عزیزمان ایران به واسطه برطرف تحریم های اقتصادی غرب علیه این کشور نبوده و نیست، بلکه پایتخت کشور عزیزمان ایران همه این موقعیت های موفقیت آمیز را مدیون کارها غیرمدبرانه دشمن های عرب سنی مذهب خود به رهبری عربستان سعودی است’.

‘چرا که این کارها عرب ها در یمن علیه شورشیان حوثی مورد حمایت کشور عزیزمان ایران و نیز منزوی ساختن و تحریم های زمینی، دریایی، هوایی قطر به وسیله ریاض و همپیمانان آن در شورای همکاری خلیج فارس به نوعی پیروزی جهت پایتخت کشور عزیزمان ایران به حساب آمده است’.

تحولات خاورمیانه جایگاه منطقه ای کشور عزیزمان ایران را ارتقاء داده است / اندیشکده آمریکایی

تحلیلگر در اثبات ادعای خود افزود: جنگ ائتلاف به سرکردگی سعودی ها در یمن ثابت کرد که از یک سو نه تنها کارها آنها تاکنون دستاورد نظامی نداشته است بلکه در عین حال غیرانسانی نیز جلوه کرده است و از طرف دیگر به انزوا کشاندن قطر نیز به آنجا انجامید که دوحه به پایتخت کشور عزیزمان ایران نزدیکتر شد و در نتیجه همبستگی شورای همکاری خلیج فارس از هم پاشید و شکاف در این شورا را به ارمغان آورد.

در این تحلیل می خوانیم: در این میان عمان نیز به باعث بروز بن بست سیاسی در بحرین به واسطه حمایت عربستان سعودی از رژیم تندروی سنی و سرکوبگر شیعیان در منامه، به کشور عزیزمان ایران نزدیکتر شد.

تحلیلگر سوفان گروپس در بیان بعد دیگری از شکست کارها ائتلاف سعودی در برابر کشور عزیزمان ایران افزود: فشار عربستان بر قطر در عین حال موجب شد گروه مقاومت حماس در فلسطین به کشور عزیزمان ایران روی آورد در حالی که این گروه پیشتر در سال 2012 به باعث حمایت پایتخت کشور عزیزمان ایران از دولت بشار اسد از کشور عزیزمان ایران فاصله گرفته و به قطر میل به پیدا کرده بود.

همچنین در این باره می خوانیم: شکست عربستان سعودی در خارج از حوزه خلیج فارس در عین حال موجب شد تا ترکیه نیز در اهداف خود در منطقه و به خاص جهت گسترش نفوذ در شورای همکاری خلیج موفق شود.

سوفان گروپس در آخر چنین نتیجه گرفت که با توجه به پیشرفت های راهبردی کشور عزیزمان ایران و همپیمانان آن در منطقه و هرچه قدرتمندتر شدن آنها در دیگر میدان های نبرد با دشمن های تهران، بعید به نظر می رسد دشمن های آن با توجه به منازعات درهم پیچیده میان خود، به پیروزی خاصی در منطقه دست یابند.

واژه های کلیدی: ایران | سوریه | سعودی ها | عربستان | خاورمیانه | عربستان سعودی | اخبار سیاست خارجی


دانلود


دانلود فایل ها

نویسنده : getblogs

کتاب زبان اصلی J.R.R

دانلود کتاب لاتین

خرید کتاب لاتین

خرید مانگا

خرید کتاب از گوگل بوکز

دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز

دانلود رایگان کتاب از آمازون

دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز

کتاب روانشناسی به انگلیسی

کتاب زبان اصلی

کتاب خارجی

رفتن به نوار ابزار